SuPer ja Tehy: Kunta-alan ylityö- ja vuoronvaihtokielto kiristyy 1.9. alkaen.

1.9.2022 alkaen ylityö- ja vuoronvaihtokiellon aikana työtä tehdään normaalisti ennalta suunniteltujen työvuorolistojen mukaisesti eli ylityötä ei tehdä eikä vuoroja vaihdeta.

SuPer ja Tehy: Kunta-alan ylityö- ja vuoronvaihtokielto kiristyy

SuPerin ja Tehyn julistama ylityö- ja vuoronvaihtokielto kunta-alalla kiristyy jälleen 1.9.2022 alkaen. Ylityö- ja vuoronvaihtokiellon aikana työtä tehdään normaalisti ennalta suunniteltujen työvuorolistojen mukaisesti eli ylityötä ei tehdä eikä vuoroja vaihdeta. Kesäkuukausina kielto on ollut voimassa siten, että tehyläiset ja superilaiset ovat voineet halutessaan tehdä ylityötä ja vaihtaa vuoroa, mutta työnantaja ei ole voinut niihin määrätä.

Ylityö- ja vuoronvaihtokielto koskee SOTE-sopimusalan ja KVTESin piirissä olevia Tehyn ja SuPerin työsopimussuhteisia jäseniä mukaan lukien työsopimussuhteiset esihenkilöt.